Search This Blog

26 September, 2010

amazing race BACC




ni la team aku.black-hawk..gempak kan nama??!HAHA!tgk team ar! black tuh diamik oleh seseorg team ktorg..HAHA!..jahat gilo aku..task2 diorg senang gak la bg aku..tapi mak aih!!jauh gilo nye ha nak jalan!

1st task: ni paling aku menyampah n benci! kena asingkan rempah ratus..hish!igt ni dlm cete P Ramlee dulu2. cete musang berjangut. tuh tak pe gak berbaloi.kawin dgn ank raja..haih~ aku siap kol mak aku tanya rempah abeh smua..aku taw rempah nak masak sup2 je..(cover sebarnya)

2nd task: kena pakai selipar jepun yg bahagian tgh dah terkoyak..tym nih aku kena angkat ena and fatin..nasib baik aku gagah! eceh~ hazwan lak angkat pijoi.. aku sampai nak terjatuh2 sbb selipar licin kowt!

3rd task:2 org angkat baldi dgn pnuh air dr tangga bawah..sampai ke atas..den pass kat lagi 2 org..den pass kat sorg tuh sampai bola ping pong terkuar. mmg tak best sbb tym ni panas!!

4th task:ni mmg tempat fav aku.. makan spaghetti dgn kuah tempoyak..sedap kot!aku tak taw napa hazwan n pijoi smpai muntah2..pas makan tuh mmg bibir aku merah n kebas sbb kuah tempoyak tuh pedas!!!

5th task: ni tempat bg aku mmg susah..kena p muzium negara n diorg soh jawab soalan..adeh~!aku guna kan khidmat abangku yg power sejarah! mmg abang aku banyak membantu.. and aku nak p muzium lagi sbb lama tak p dah..last aku p form 1 tym pameran hantu..hahahah!

6th task: ni mmg geli kot! kena angkat ikan keli dr satu baldi ke baldi lagi satu..ni lagi guna kan khidmat kampung aku..aku biasa dah..hehe..cuma licin je badan ikan keli tuh..HAHA..lama tak pegang ikan yang hidup!

7th task: game ni kena concentration..semua anak2 buah kena tutup mata dgn kain n cari kasut masing2..ketua bg arahan dr jauh.. ketua tuh pijoi. tak leh blah sbb die guna arhan KANAN "babi" KIRI "bodo"..sbb rules tak leh sbut kiri kanan.. committee semua kat luar kaco kitorg..so tak dgr suara pijoi sgt. tp yg ntah pape nya.. pijoi jerit "MIZA..BODO...BODO.."sbb nak suruh ke kiri.harap2 tak cukup 44 kali la die ckp tuh..kang betol kang aku bodo..HAHA

8th task: ni la kitorg tersangkut.. haih~nak cari tmpat nih mmg jauh kot!!aku rasa 30minit baru kitorg dpt solve kan clue n p tempat tuh.. nak jalan lagi semua2..kat situ byk frame.so kena cari envelope yg berisi gmbar negara yg diberikan..ni ok je..

9th task: kitorg lambat so ni la last check point..kat tugu negara..kat sini kena main macam game aku suka main..gambar diterbalik kan n kena cari pasagan nya..tapi yg tak best tu adalah tulisan cina..haih!

pas tuh kitorg makan,solat den gerak balik..mmg penat.rasa mcm kaki aku nak tercabut!!tapi pape pon..aku sangat enjoy main ni sbb group aku best!!!



gambar helang ni aku lukis..aku sangat bangga gak sbb aku tak reti lukis sebenarnya!hahaha!
Post a Comment